Thursday, April 8

Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO

Pean tunnistama, et ka mina olen alati ''kräkkereid'' häkkeriteks pidanud. Kuid kui mõelda artiklis toodud võrdlusele '' ... arvuti turvasüsteemide muukimise oskus teeb kellestki häkkeri samavõrd vähe kui autoärandamise oskus teeb inimesest professionaalse autoinseneri '', siis tõepoolest on asjal iva sees. Samuti olen ma häkkeritest alati mõelnud kui vaid tarkvaraarendaja ametiala esindajatest. Artiklis tuuakse välja, et häkker võib olla misiganes ala esindaja. Kust üldse on pärit minu ettekujutus häkkerist. Tundub et kõige sügavama jälje on jätnud filmid nagu ''Hackers'', ''The Net'' ja seriaal Mr. Robot. Meedia on omakorda süvendanud minu kitsaid eksiarvamusi sellest maailmast veelgi. 

''..häkkerid teevad asju, kräkkerid lõhuvad neid''. Mulle on alati tundunud selleks et asju teha, või neist süvitsi aru saada on hea alustada just nende lõhkumisest. Ei kehti ilmselgelt mitte ainult tarkvaraarenduse maailmas. Kõik väiksed poisikesed alustavad tehnika lõhkumisest ning jõuavad ilmselgelt tunduvalt hiljem alles nende ehitamiseni. Seega pean tunnistama et selles punktis ei ole päris autoriga nõus ning mulle tundub et häkkeri definitsiooniga käib kokku pigem teatud tahe tuua kasu ühiskonnale, kas iis asju tehes või neid lõhkudes. 

Samuti käis artiklist läbi häkkeri, kui loomeinimese ning häkkeri tehtud tööde, kui loominguks nimetamine, mis oli väga huvitav lähenemine asjale. Pole jällegi kunagi niimoodi mõelnud, kuid nüüd seda lugedes ei oskakski enam kuidagi teistmoodi seda vaadata.

Täispikka artiklit saad lugeda siit:
Või veidike kodumaisemat sorti artiklit siit:
https://www.kakupesa.net/hacker/

No comments:

Post a Comment