Friday, April 30

ALT-TEXT

Üks lihtsamaid lahendusi pimedatele rakenduste loomisel on alt-text, mida on kasutatud reklaamimaailmas juba päris pikka aega. Nimelt suudab tänu sellele Google lugeda pildil olevaid objekte ja seega annab sinu lehele parema nähtavuse antud otsisõnaga Google otsingus.

Kõik, mis sa pead tegema on panema koodi pildi kirjelduse. Näiteks kui pildil on lill, siis alt-text on ''lill''. Rakenduse sisu lugedes pimedale inimesele, loetakse sisse ka pildi kirjelduseks pandud alt-text. 

Kahjuks aga ei ole enamus veebilehtedele selliseid kirjeldusi lisatud. Kindlasti ei ole asi selles, et antud lahendus oleks raske teostada, vaid pigem jääb vajaka teadmisest et seda peaks/ saaks teha. Kindlasti ei tule inimesed, kes igapäev puuetega inimestega kokku ei puutu üleüldse mõttelegi, et on ka teistsuguseid inimesi. Võib-olla lausa nad eeldavad et need inimesed justkui ei tahagi infot, justkui ei tarbigi neid asju mida teised tarbivad. 

Õnneks on Euroopa Liidus The Web Accessibility Directive (Directive (EU) 2016/2102), mis kehtib alates 22 detsember 2016. See on loodud selleks, et tagada puuetega inimestele parem juurdepääs riigi veebi- ja mobiili rakendustele. Selle kohaselt peavad veebirakendused, mis on loodud enne 2018 septembrit olema direktiiviga vastavuses 23. september 2020 ja hiljem loodud septembriks 2019 ning mobiilirakendused 23. juuni 2021.

Jääb vaid üle loota, et kui riigi rakendused peavad vastama teatud standartitele, siis tulevad sellega kaasa ka erasektori omad. Samuti tõstab see teadlikkust ning kompetentsi antud lahenduste tegemisel.

Rohkem infot leiad siit:
https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/web-accessibility
https://www.thedrum.com/opinion/2020/03/03/digital-accessibility-might-be-2020-s-most-important-marketing-trend



No comments:

Post a Comment