Wednesday, April 24

Kasutatavus ehk usability ehk kasutuslihtsus


Üks kõige ebameeldivam veebisait kasutatavuse poolest on minu jaoks Swedbanki internetipank. Isenenesest on see kindlasti soe ja armas disaini poolelt, omades palju infot ja kasulikku lugemist. Mina aga enamasti soovin siiski kiirelt endale vajalikud toimingud ära teha, nagu maksete maksmine, kontoseis, oma väärtpaberikonto ülevaade, laenude info jne. Kuigi olen nüüdseks kasutanud seda juba 4 aastat, siis endiselt jään mõtesse kui on vaja mingit asja üles leida ning tihti kasutan otsingut, mis muuseas annab väga halbu tulemusi. Viimasel ajal olen hakanud hoopis juturobotiga vestlema, tema abil on kõige hõlpsam tegelikult vajaliku alamleheni jõudmine. Kõige esimene ja kõige negatiivsem kokkupuude oli juba konto loomisel, kus kasutatakse kasutajanime puhul mitte tähe ja numbri kombinatsioone, vaid ainult numbreid. Kui teiste pankade kasutajanimed on mul üldjuhul peas, siis Swedbanki sisse logides pean alati selle kuskilt üles otsima. Sellel põhjusel olen täiesti loobunud Swedbanki kaarti kasutamisest internetiostudeks. Nii lihtne asi tegelikult, aga minu jaoks ületamatu takistus. 

Vastukaaluks aga nende mobiiliäpp on jällegi üks loogilisemaid, lihtsamaid, samas aga omades väga palju funktsioone mida teiste pankade äppides pole. Samuti on see üks töökindlamaid. SEB äpiga näiteks on mul tekkinud pidevalt autentimisprobleemid ja üleüldse jookseb see alalõpmata kokku, Swedbanki puhul on seda haruharva, kui üldse.

Kõige enam hindan ma tegelikult lihtsust, puhtust ja töökindlust igasugsute saitide puhul. Alles peale neid aspekte tuleb disain, funktisoonide mitmekesisus ja muu. Samas mulle tundub et tänapäeval just alustatakse hoopis funktsioonidest, pidevatest uuendustest ja ilust, disainist ja jäetakse tahaplaanile lihtsus ja töökindlus. See on üsna kurb, sest su sait võib-olla tegelikult vägagi huvitav, mitmekesine, aga kui kõik see kaob sinna virr-varri sisse ära ja ei tule esile, siis ei ole sellest mingit kasu. Pigem anna kasutajale vähem, aga kõik see mis sa annad peaks olema läbimõeldud, läbi töötatud ning igati loogiline ja lihtsasti ülesleitav ning mis kõige tähtsam, kõik see peaks ka töötama nii nagu peab.



No comments:

Post a Comment